maanantai 21. tammikuuta 2019

UUSI VIIKKO 3 ALKUUN!

Viikko aloitettiin jälleen A-ryhmän enkulla. Kävimme läpi kpl 6 kuvasanaston ja kpl 6 tekstin. Pareittain ratkaistiin peruslauseisiin liittyvän tehtävän. Tämän jälkeen lopputunti oli parisanelujen vuoro.

KOTIIN enkusta:
* SANAKOE kpl 6 Pictionary keskiviikkona
* VALINNAISTA KOTITEHTÄVÄÄ:
-  Valitse kpl 6a tai 6b
-  Valitse Fast Lane

-> Kuuntele Artusta, selvitä sisältö. Tee haluamiasi tehtäviä.
-> Lisähaastetta Bingelistä! 

Mieti oma tasosi, tee oma suunnitelmasi, etene sen mukaisesti.

Matikassa tutkimme pinta-aloja yhteisesti millimetripaperin, senttimetriruudukon sekä neliömetrin mallin pohjalta. Teimme pariharjoituksia. Opettelimme yhdessä pinta-alamuunnoksia sekä muunnostaulukon käyttöä. Siirryimme kappaleeseen 39.

KOTIIN matikasta (huomiselle):
* kpl 39 PT vihkolaskuihin asti HUOLELLA!

Yhteiset tunnit alkoivat aamupiirin tietokilpailulla. Käytössä olivat uudet tietokilpailusummerit, joista toinen päätyi jo remonttiin. Pieni porukka korjasi onneksi summerin heti seuraavalla välkällä. Tietokilpailu koski lehtiotsikoita ja lauseenjäseniä. 


Äidinkielessä tarkastimme yhteisesti Välkyn harjoituskirjan tehtäviä. 

KOTIIN äidinkielestä (huomiselle):
www.kirjakuja.fi -sivustolta sivut 30─31 ja 33.
(Sivusto saattaa kysyä Flash playeriä, tee läppärillä tai pöytäkoneella)

Ympäristöopissa tutkimuksemme aiheena tänään oli yöuni ja lepo, virkeys. Kävimme asiaa yhdessä keskustellen läpi. Ope jakoi seksuaalisanaston vihkoihin liimattavaksi. Se luettiin tunnin lopuksi.

KOTIIN ympäristöopista (ARVIOINTI perjantaille):
* Mene edu-ympäristöön
* Avaa sähköposti ja etsi open sinne jakama Word-tehtävä
* KIRJOITA KIRJOITELMA annettuihin apukysymyksiin nojautuen.

B-ruotsissa tarkastimme kotitehtävät ja jatkoimme Green Screen -projektia. 

KOTIIN B-ruotsista (huomiselle):
* Tee vihkoosi kirjoitelma tehtävän 3Y ohjeiden pohjalta.
* Palauta vihkosi huomenna opelle tarkistukseen.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilmastonmuutos tarkastelun kohteena

Tänään aloitimme B-ruotsilla. Kävimme Del 6:n tekstin läpi ja samalla 6M-luokan oppilaat tekivät QR-radan käytäviin. Ympäristöopissa aihee...