Maanantaiaamu valkeni A-ryhmän englannintunnin myötä. Menimme kappaleeseen 4. Harjoittelimme ruokasanoja ja edelleen HÄN + S -sääntöä. Kävimme kappaleen sanaston läpi ja kuuntelimme kuullunymmärtämisharjoituksena kappaleen 4.
KOTIIN:
* Lue ymmärtäen kpl 4
* Sanat (p. 50: ex. 3) OpKi
* Writer:
- p. 49: ex 1, 2a, 2b
- p. 50: ex. 4
- p. 51: ex. 5
Äidinkielen tunnilla kokoonnuimme aamupiiriin. Muistelimme vielä Pelikaanimies-elokuvaa ja luimme kirjasta Ihmisen vaatteissa vuoropuhelun eli dialogin. Jokainen sai vuorollaan kertoa lomakuulumisensa ja lopuksi teimme empatiaharjoituksen kuvakorteilla.
KOTIIN:
* Lue kalapuikkotarina "Onks noloo, jos mahasta kuuluu ääniä?" -moniste
Matikassa ope kertasi sekä laskujärjestystä että sulkujen käyttöä.
KOTIIN:
* Tee monisteen helpompi tai vaikeampi puoli
Ympäristöopissa siirryimme maapallon kasvillisuusvyöhykkeitä tutkimaan. Näistä tehdään YTO-työ. Jokainen työskentelyryhmä (A, B, C tai D) tutustuvat läksynä omaan kasvillisuusvyöhykkeeseensä ja tekevät siitä tiivistelmän huomisen työtä varten. Kyselkää poissaolijat Wapissa oma ryhmänne.
Loppupäivä sujui kuviksen parissa perspektiiviä ja puiden piirtämistä harjoitellen.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ilmastonmuutos tarkastelun kohteena
Tänään aloitimme B-ruotsilla. Kävimme Del 6:n tekstin läpi ja samalla 6M-luokan oppilaat tekivät QR-radan käytäviin. Ympäristöopissa aihee...
-
Tiistai alkoi B-ryhmän enkuntunnilla, jonka sisältö oli samanlainen kuin A-ryhmän eilen. KOTIIN: läksyt näkyvät sivupalkissa: muista Walla...
-
Tänään aloitimme A-ryhmän matikantunnilla. Laskimme tunnin alkuun kappaleiden 10 ja 11 laskuja ja lopputunnista ope piti kappaleen 12 testin...
-
Tervetuloa kouluun, 5A luokka! Toivottavasti vuodesta tulee antoisa ja mielenkiintoinen.

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti